לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום מוותרים על ברית מילה

שלום לכם וברוכים הבאים לפורום מוותרים על ברית מילה! בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על הורים והורים-לעתיד המתלבטים אם לערוך לבנם ברית מילה, ומה שהיה להליך כמעט אוטומטי כשנולד בן, הופך לנושא שבהחלט לגיטימי לשאול את עצמנו לגביו - האם זה הכרחי? לנושא רגיש זה יש פנים רבות : מיניות, דת, מסורת, זהות יהודית, הבדלות מעמים אחרים, בריאות, אסתטיקה, לחץ חברתי, הורות, השתייכות, מוסר ועוד. "מוותרים על ברית מילה" הם אנחנו, הגולשים והמנהלות של הפורום. אנחנו החלטנו שלא לערוך ברית מילה לבנינו - אנחנו כאן כדי לספק את הצד שמתנגד לברית מילה. בלי התנצלויות, בלי התנצחויות, בלי צורך להצטדק מול אף אחד. אנחנו נמצאים כאן כדי לתת למי שרוצה לשמוע, לקרוא, לשאול, לבקש עזרה או מידע על ברית מילה, אי מילה, המלצות או אי המלצות על מוהל ועוד... אנחנו כאן כדי לתמוך אחד בשני וכדי לתמוך במי שמתלבט ורוצה לשמוע את הצד שלנו ולהעזר בנו. מעבר לכך הפורום הוא פורום ציבורי ופתוח עבור כלל הגולשים. כולם מוזמנים לקרוא בו וגם לכתוב. אנחנו מקבלים בברכה גולשים שמתלבטים באשר לדעתם בעניין ברית מילה. פה תהיה לכם הזדמנות לפגוש וירטואלית קבוצה של אנשים שלא ערכו ברית מילה לבניהם, הורים לילדים בגילאים שונים שיוכלו לשתף אתכם בנסיונם, בהשקפת עולמם ובמסלול שעשו בדרך אל ההחלטה הסופית נגד ברית מילה לבנם. לא כולם מתלבטים, לא כולם מעוניינים להתלבט ובוודאי שרוב האנשים בוחרים אחרת מאיתנו, אך יש לנו עניין לאפשר שיח תרבותי ופורה בנושא. חשוב לנו לשמור על רוח דיון נאותה בפורום. דווקא בגלל שמדובר בנושא טעון ורגיש, ולא נאפשר לכתוב ע"ג הפורום התבטאויות פוגעות בגולשים אחרים. תומכי מילה מוזמנים לקחת חלק בכל הדיונים תוך הקפדה על רוח הדיון, כראוי לפורום שהוא פורום תמיכה בהגדרתו. גם כשיש חילוקי דיעות יש להביען ללא זילזול, בהתייחסות לגופו של עניין ולא לגופו של גולש, תוך נימוס וכבוד הדדי.על שינוי השם של הפורום מ"ברית מילה בעד ונגד" ל"מוותרים על ברית מילה" ניתן לקרוא בשאלות נפוצות. קהילת ``מוותרים על ברית-מילה`` נועדה בין השאר לאפשר למי שהנושא קרוב אליו - מוהלים, רופאים, אנשים דתיים או מסורתיים, עולים חדשים, זוגות או יחידניות בהריון, סבים וסבתות, אנשים שאמצו ילד בחו``ל, אזרחים לא-יהודים החיים כאן בישראל וכל מי שמעוניין לשוחח בנושא זה ולשמוע דעות לכאן ולכאן. כמו כן בקהילה מרוכזים מידע, מאמרים, דעות, סיפורים והצבעות למקומות רלוונטיים. פה גם המקום להתייעץ עם אנשים שחקרו את הנושא של ברית מילה מכיוונים שונים. פילוסופיה, דת, חברה, היסטוריה, פיזיולוגיה ורפואה. ולסיום - שתי בקשות: מכיוון שהפורום הינו פורום תמיכה ובמקביל גם פורום דיונים, עזרה ויעוץ להורים בשלל מצבים רפואיים, חברתיים ואחרים הקשורים בברית מילה ואי מילה, הגולשים מתבקשים לא לערב התנצחויות אישיות או דיונים כללים בשירשורי בקשת עזרה או עידכון של הורים או מתלבטים במצב רגיש או בהתיעצות אישית אחרת. לשם כך יש לפתוח שירשור נפרד אליו ניתן לקשר את העמדה או הציטוט ולהמשיך את הדיון שם. אין לדון מעל דפי הפורום בניהול הפורום הזה או פורומים אחרים בתפוז. בין היתר אין לדון במחיקת הודעות וחסימת גולשים (עתידיות, עכשויות או בעבר), השערות או מידע לגבי טרולים וכל מה שקשור לניהול תחום זה.  את כל אלה יש להעביר למסרים אישיים או פורום משוב, על פי הצורך. גלישה נעימה ופוריה לכולנו

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מוותרים על ברית מילה

שלום לכם וברוכים הבאים לפורום מוותרים על ברית מילה! בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על הורים והורים-לעתיד המתלבטים אם לערוך לבנם ברית מילה, ומה שהיה להליך כמעט אוטומטי כשנולד בן, הופך לנושא שבהחלט לגיטימי לשאול את עצמנו לגביו - האם זה הכרחי? לנושא רגיש זה יש פנים רבות : מיניות, דת, מסורת, זהות יהודית, הבדלות מעמים אחרים, בריאות, אסתטיקה, לחץ חברתי, הורות, השתייכות, מוסר ועוד. "מוותרים על ברית מילה" הם אנחנו, הגולשים והמנהלות של הפורום. אנחנו החלטנו שלא לערוך ברית מילה לבנינו - אנחנו כאן כדי לספק את הצד שמתנגד לברית מילה. בלי התנצלויות, בלי התנצחויות, בלי צורך להצטדק מול אף אחד. אנחנו נמצאים כאן כדי לתת למי שרוצה לשמוע, לקרוא, לשאול, לבקש עזרה או מידע על ברית מילה, אי מילה, המלצות או אי המלצות על מוהל ועוד... אנחנו כאן כדי לתמוך אחד בשני וכדי לתמוך במי שמתלבט ורוצה לשמוע את הצד שלנו ולהעזר בנו. מעבר לכך הפורום הוא פורום ציבורי ופתוח עבור כלל הגולשים. כולם מוזמנים לקרוא בו וגם לכתוב. אנחנו מקבלים בברכה גולשים שמתלבטים באשר לדעתם בעניין ברית מילה. פה תהיה לכם הזדמנות לפגוש וירטואלית קבוצה של אנשים שלא ערכו ברית מילה לבניהם, הורים לילדים בגילאים שונים שיוכלו לשתף אתכם בנסיונם, בהשקפת עולמם ובמסלול שעשו בדרך אל ההחלטה הסופית נגד ברית מילה לבנם. לא כולם מתלבטים, לא כולם מעוניינים להתלבט ובוודאי שרוב האנשים בוחרים אחרת מאיתנו, אך יש לנו עניין לאפשר שיח תרבותי ופורה בנושא. חשוב לנו לשמור על רוח דיון נאותה בפורום. דווקא בגלל שמדובר בנושא טעון ורגיש, ולא נאפשר לכתוב ע"ג הפורום התבטאויות פוגעות בגולשים אחרים. תומכי מילה מוזמנים לקחת חלק בכל הדיונים תוך הקפדה על רוח הדיון, כראוי לפורום שהוא פורום תמיכה בהגדרתו. גם כשיש חילוקי דיעות יש להביען ללא זילזול, בהתייחסות לגופו של עניין ולא לגופו של גולש, תוך נימוס וכבוד הדדי.על שינוי השם של הפורום מ"ברית מילה בעד ונגד" ל"מוותרים על ברית מילה" ניתן לקרוא בשאלות נפוצות. קהילת ``מוותרים על ברית-מילה`` נועדה בין השאר לאפשר למי שהנושא קרוב אליו - מוהלים, רופאים, אנשים דתיים או מסורתיים, עולים חדשים, זוגות או יחידניות בהריון, סבים וסבתות, אנשים שאמצו ילד בחו``ל, אזרחים לא-יהודים החיים כאן בישראל וכל מי שמעוניין לשוחח בנושא זה ולשמוע דעות לכאן ולכאן. כמו כן בקהילה מרוכזים מידע, מאמרים, דעות, סיפורים והצבעות למקומות רלוונטיים. פה גם המקום להתייעץ עם אנשים שחקרו את הנושא של ברית מילה מכיוונים שונים. פילוסופיה, דת, חברה, היסטוריה, פיזיולוגיה ורפואה. ולסיום - שתי בקשות: מכיוון שהפורום הינו פורום תמיכה ובמקביל גם פורום דיונים, עזרה ויעוץ להורים בשלל מצבים רפואיים, חברתיים ואחרים הקשורים בברית מילה ואי מילה, הגולשים מתבקשים לא לערב התנצחויות אישיות או דיונים כללים בשירשורי בקשת עזרה או עידכון של הורים או מתלבטים במצב רגיש או בהתיעצות אישית אחרת. לשם כך יש לפתוח שירשור נפרד אליו ניתן לקשר את העמדה או הציטוט ולהמשיך את הדיון שם. אין לדון מעל דפי הפורום בניהול הפורום הזה או פורומים אחרים בתפוז. בין היתר אין לדון במחיקת הודעות וחסימת גולשים (עתידיות, עכשויות או בעבר), השערות או מידע לגבי טרולים וכל מה שקשור לניהול תחום זה.  את כל אלה יש להעביר למסרים אישיים או פורום משוב, על פי הצורך. גלישה נעימה ופוריה לכולנו
א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 
0  9  8  7  6  5  4  3  2  1 

חוק ומילה בישראל


מאת: ציפור לבנת כנף     תאריך: 24/01/2006 12:11:00

הבעיתיות של חוקיות המילה בישראל כפי שהיא נעשית כיום קשורה למגוון תחומים רפואיים, חברתיים, מיניים ומשפטיים. במצב הקיים בו מותר למול לכל אדם ובכל תנאי, נפגעות זכויות רבות של הנימול ושל הוריו כאפוטרופוסים שלו.

1.

בשונה מפעולות פיזיות רבות המוסדרות בחוקים או המלצות מסודרות , המילה לא מטופלת בשום חוק מתחום הפיצויים , הרפואה או הבריאות .

הסיבות למצב הנוכחי הן רבות וקשורות בעיקר לחופש הפולחן היהודי ולאי היותם של רוב המוהלים ברישיון רופאים , ואי כשירותם לעבוד ע"פ כללי האלחוש והניתוח המתחיבים מהוראות אחרות של משרד הבריאות . מעניין לציין שגם בעולם בארצות רבות נמנעים מלטפל בהסדרת נושא המילה בשל הרושם האנטישמי שעלול להווצר מהתיחסות רפואית שלילית לעצם המילה , סיכוניה ועצם ביצוע ללא אלחוש וללא אדם בעל הסמכה רפואית .

הבעיות של מצב זה הן רבות , ולרוב אין הציבור מודע להן:

1 . מוהלים שאינם רופאים הם חסרי כל השכלה רפואית רישמית ואין להם ידע או אמצעים להקפיד על סטירליות ניתוחית , זיהוי סיבוכים מיידים , החייאה רגילה או החייאת פעוטות וכו` . וכן מוהלים רופאים בעלי רישיון מטעם ועדה להסמכת מוהלים לא עובדים תחת אלחוש מקומי המתחייב מהוראות בסיסיות של משרד הבריאות ואגודות רופאי הילדים בארץ ובעולם . (רופא מוהל בעל רישיון הועדה יאבד אותו אם יתברר שהוא עובד עם אלחוש מקומי בזריקה , זוהי מעיין "אפלייה מתקנת" לטובת מוהלים שאינם רופאים ולא מורשים לתת זריקת אלחוש ע"פ חוק) . ראה גם מילת פעוטות ללא אלחוש במילון זה .

2 . בשל הכאב במילה ללא אלחוש מחוייבים המוהלים ע"פ ההלכה לעבוד מהר , לקצר את כאבו של התינוק (וחרדתם של ההורים) ולכן הם מוותרים על כפפות המאיטות את העבודה . פריעה לאחר מילה , הנעשית באופן מסורתי ע"י הציפורנים של האגודלים גם היא אינה אפשרית עם כפפות , ראה פריעה במילון זה .) ויתור על כפפות בעת ניתוח היא הפרת כל קנה מידה רפואי נאות לשמירה על בריאות המנותח .

3 . המציצה הישירה בפה המוהל על פצעי המילה הנהוגה במגזרים חרדיים נדונה במילון זה (ראה מציצה ) .גם המציצה הינה הפרה בוטה בכל קנה מידה רפואי של טיפול נאות ושמירה על בריאות המנותח ומהווה גורם להרפס כל שנה במספר תינוקות (ראה במילון זה הרפס ומילה ) .


4 . כל אדם מורשה למול , גם מי שהורשע בתביעות של ניזוקים במילה על ידו וגם מי שאין לו או שנשלל לו רישיון מוהל מטעם הועדה להסמכת מוהלים או רישיון העיסוק ברפואה .

5 . מי שניזוק ע"י מוהל שאינו רופא ותובע אותו נידון ומפוצה ככל תביעה אזרחית כך שבסכומים גדולים התביעה עומדת ואין דרך לתבוע אותנו מהמוהל . (למי שאינו רופא אין שום הסדר ביטוחי מיקצועי)

6 . משרד הבריאות נמנע מלטפל במי שמל ללא רישיון רפואה או רישיון מטעם הועדה להסמכת מוהלים .

בשל המהירות והעדר הכפפות , כמו גם היעדר הידע והאמצעים של דרישות הסטריליות הנהוגות בניתוח , אחוזי הסבוכים המיידים של מוהלים הינם פי 4 (1 מכל חמישים תינוקות , ראה במילון זה סיבוכי המילה בטווח המיידי ) לעומת רופאים שהנתונים שהתגלו אצלם היו 1 מתוך 200 תינוקות . לגבי סיבוכים לטווח הארוך הנושא לא נחקר בישראל , אך יסוד לחשוב שהחיתוך ופריעה הנעשים תוך שניות מדוייקם פחות ועלולים לגרום ליותר סיבוכים בטווח הארוך ראה סיבוכי המילה בטווח הארוך ) .

7 . משרד הבריאות נמנע מלתת המלצה על דרך או גיל או כל נוהל שהוא למילה בטוחה יותר ונמנע מלעסוק במילה כהליך רפואי , לפרסם נתונים בנושא או המלצות כל שהן למילה , אי מילה , אלחוש כאב המילה ועוד . על המצב כיום כדאי לקרוא גם בערך אלחוש כאב המילה והקישורים המצורפים בסופו .

במצב הנוכחי משרד הבריאות מתייחס לכל פעולה פיזית ומתקן תקנים והמלצות מלבד המילה . הליכים רפואיים רבים וכן הליכים פיזיים אחרים לרבות קעקועים , פירסינג פעילות גופנית , תזונה , אורך חיים ועוד זוכים למתן המלצות והתייחסות רבה מצד משרד הבריאות , ראה אתר משרד הבריאות המקושר למטה .

משרד הבריאות מסרב להתייחס לכל סוגייה שהיא הקשורה במילה (גיל אידיאלי בעת מילה , אלחוש , סטריליות , המלצה או אי המלצה , פירסום סטטיסטיקות של יתרונות או חסרונות במילה ועוד) .

מנגד עומדות שלל המלצות של משרד הבריאות בכל תחום , החל בטיפול שיניים בהריון וכלה באיכות מי רחצה , דרך תזונת ילדים ובוגרים בכל גיל , עישון נרגילה והתמכרויות , שימוש נכון במיקרוגל ואף חוקי תברואה בקייטנות לילדים .(ראה קישור ראשון) גם פורומים מיקצועיים המאויישים ע"י רופאים עונים בכל תחום על שאלות הגולשים לכל שאלה או מצב פרטני . רק על המילה אין המלצה ואין שום נכונות להתייחס בפורומים הרלוונטים (ראה קישור שלישי) .

יש רופאים הגורסים שהמצב הפרוץ כיום מחייב אותם לקחת את נושא מילת פעוטות זכרים לידי חוקי הבריאות ולהסדירו כהליך רפואי וניתוח לכל דבר , מנגד ישנם רופאים רבים המתנגדים לצעד כזה בשל היות המילה הטלת מום וניתוח ללא התוויה רפואית , הנוגד את שבועת היפוקרטס .

על פעולות שנעשו לשינוי המצב ניתן לקרוא בערך עמותה נגד חיתוכים באברי מין .

בשל אילוצי המערכת,בתחתית ההסבר הבא-קישורים נוספים.


קישורים:
הרופאה והעו"ד שלהב קמחי על מעמדה החוקי של מילת מוהל בישראל
ניסיונות לברר את עמדת משרד הבריאות לסוגיות שונות במילה ואלחושה
פסק דין ח"כ ניסים זאב
פסק דין תקדימי של בית המשפט על חובת תיעוד ניתוחי המילה


מאת: ציפור לבנת כנף     תאריך: 24/01/2006 12:12:00

מתוך פסק הדין של המוהל ח"כ ניסים זאב (קישור אחרון) שנימול מידיו נפגע קשה ,דיברי השופטים על שאלת האחריות של המוהל (שאינו רופא):

"שאלה נוספת שיש לברר היא , מה גדר חובת הזהירות המוטלת על מוהל כלפי הנימול , ביחס לתופעות כאלה

ואחרות המתגלות בימים שלאחר הברית , ואשר נראות כקשורות בברית המילה . לדידי , גם ביחס לתופעות

כאלה חלה על המוהל חובת זהירות , שהפרתה על-ידיו עלולה להקים עילה לחיובו באחריות . אך זו חובה בעלת

תוכן שונה מן החובה המוטלת עליו ביחס למעשים שהם בגדר כשירותו המקצועית . המוהל מוחזק כבעל כושר

להבחין בהתפתחות חריגה במצבו של התינוק , המופיעה סמוך לאחר הברית , או שתשומת-לבו מופנית אליה

בימים הקרובים שלאחר מכן . חובתו במקרה כזה היא להפנות את הורי התינוק בדחיפות לרופא . ודוק: חובתו

במקרה כזה אינה לאבחן את מצבו של התינוק ולטפל בו בעצמו . חובתו היא להימנע מניסיון איבחון וממתן

טיפול; עליו אף להסביר להורים , כי איבחון מצבו של התינוק והטיפול בו הם עניין לרופא , וכי לו עצמו אין

הכישורים - והוא אף מנוע על-פי הדין - לעשות את מלאכתו של רופא .



22 . כשמתגלה למוהל , בימים שלאחר המילה , תופעה חריגה במצבו של התינוק , והוא אינו מפנה את התינוק

לרופא , אלא מנסה לאבחן את מצבו או מטפל בו בעצמו , מפר הוא את חובת הזהירות המוטלת עליו . כשהוא

נוהג כך , הריהו כמי שמשים עצמו רופא אף-על-פי שאיננו בעל הכישורים (הפורמליים והמעשיים) לעסוק

ברפואה . בכך הוא נוטל על עצמו אחריות נרחבת לכל התוצאות המזיקות העלולות להיגרם לתינוק , בין מחמת

מחדלו להפנותו לקבלת טיפול רפואי ראוי מידי רופא , ובין מחמת מעשיו במתן טיפול שגוי ובלתי מתאים .

התחזות כמומחה לדבר מטילה על המתחזה חובת זהירות של מומחה , ומי שמתיימר לעסוק ברפואה , אף

שאיננו מורשה לכך , נושא בחובת הזהירות המוטלת על רופא . יפים לכאן דברי בית המשפט העליון של אירלנד

בפרשת Brogan v . Bennett , [1955] I .R . 119:" סוף ציטוט .


קישורים:
מאבק משפטי בין הורים באורוגון על מילת בנם בן ה-12.
דיון חדש בנושא, מרץ 2008
הצעה להסדרת המילה בחוק, 2014


מונח קודם מונח קודם: חוסר עור בפין |

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ